Queda't a casa!! El CEMCAF et dona opcions de solució en la distància


Data: 30/03/2020

Davant la situació extraordinària que estem visquent, el Govern espanyol està aprovant i publicant l’adopció de mesures urgents i extraordinàries com la del RDL 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per fer front a l’impacte econòmic i social del COVID-19.

A més de mesures relatives al recolzament a persones i col·lectius vulnerables o tendents a garantir la liquiditat per sostenir l’activitat econòmica, s’inclouen mesures de flexibilització consistents majoritàriament en la suspensió de terminis i l’acceptació de noves fórmules de reunió o adopció d’acords, propostes amb la finalitat d’ajornar i poder donar validesa als acords i compromisos adquirits.

De moment, les mesures acordades no afecten a les obligacions contractuals civils i mercantils, ni als seus terminis; per això continua regint el principi “pacta sunt servanda” pel que els pactes han de complir-se i cada part assumeix els riscos i la responsabilitat que li correspon al seu compliment, i amb l’única excepció, legalment establerta, de casos fortuïts o de força major.

És evident que aquests dies sorgiran circumstàncies extraordinàries que poden causar problemes de compliment per impossibilitat sobrevinguda o feixuga repercussió de l’obligació pactada, també poden sorgir problemes de convivència veïnal o de manca de servei.

Per això, entenem que és una situació extraordinària que requereix examinar cada cas de manera concreta, t’informem que des del Centre de Mediació Immobiliària del Consell de Col·legis d’Administradors de Finques de Catalunya (CEMCAF) s’atendran les teves sol·licituds de mediació per als casos d’urgent i d’extraordinària necessitat, que no poden ser ajornats, amb la finalitat que ambdues parts o les parts en conflicte tinguin l’oportunitat de diàleg i així intentar facilitar la solució que et puguin ajudar a acordar equilibradament les modificacions necessàries i evitar els màxims perjudicis a ambdues parts, a l’hora que dotant-los de la validesa que acordeu (arrendaments, prestacions de serveis, obres, conflictes veïnals, etc.).

Com recordaràs la mediació és un procés legal, voluntari, on les parts amb la intervenció d’una tercera persona mediadora, neutral i imparcial, a través de la comunicació i respectant la total confidencialitat del procés, intenten aconseguir un acord pacífic de la situació en què es troben.

El procediment en aquest cas serà extraordinari, ja que obligatòriament es farà per mitjans telemàtics o digitals, via telefònica o a través de plataforma que permeti la resolució del conflicte entre les parts (skype, zoom, facetime, teams, whatsapp, ...) tot això amb la finalitat de poder facilitar les solucions mentre duri aquesta situació.

Com sempre, pots accedir al CEMCAF on tens accés a la informació i pots, si ho consideres necessari, omplir la sol·licitud de mediació o contactar amb nosaltres a través de l’adreça de correu: centredemediacio@cafbl.cat per a més informació. Una vegada ens arribi la teva sol·licitud ens posarem en contacte amb el sol·licitant.

Estem a la teva disposició, queda’t a casa pel bé de tots!!